İlham Kaynağı: GÖRÜNENİN ARDINDA

Başarılı Kadınlar

Bayan Estée Lauder, “Hayır”ı cevap olarak kabul etmeyen bir yöneticiydi.

“Instagram” çağında yani güzellik kavramının her zamankinden daha demokratik olduğu bir zamanda, dijital öncesi dönemde bir hayran kitlesi oluşturmak için gereken çabayı unutmak çok kolay. Kurucumuz Bayan Estée Lauder başlangıçta onu takip eden kalabalık bir kitleye sahip değildi. O, sadece iyi bir güzellik rutinininin gücüne inanıyordu ve ürünlerinin gerçekten işe yaradığını savunuyordu.

Ancak, etrafındaki herkesi bir marka kurucusu ve yöneticisi olarak kendi değerine ikna etmek birkaç kavanoz kremden uzun sürdü. 1946’da kendi ismini verdiği markasını kurduğunda Bayan Estée, güzellik salonlarında saç kurutucularının altındaki kadınlara hızlı bir güzellik bakımı teklif ederek başlayacaktı. Kısa süre sonra, ünü ağızdan ağıza yayıldı ve mağazalara onun ürünlerini soran sadık bir takipçi kitlesi elde etmeye başladı. Bu da Estée’nin Saks’ta ilk kendi resmi mağazasını açmasını sağladı.

Bayan Estée Lauder’dan ilham alarak, baş editör Christene Barberich’in, şu an oldukları konuma ulaşmak amacıyla kuralları yeniden yazmak zorunda kalmış çeşitli endüstrilerden girişimci kadınlarla sohbetler gerçekleştirdiği Refinery29 ile, UnStyled Podcast'inin bir sezonunda ortak olduk. Bu kadınlardan biri Global Marka Elçimiz Karlie Kloss olarak karşımıza çıkıyor ve Bayan Estée ile tahmin edebileceğinizden çok daha fazla ortak noktası var. İşte Bayan Estée’nin adeta bir sektör devi olma yolunda yeniden yazdığı 5 kural:

Başkaları için imkansız, benim için yalnızca zorlu
  • 1. Bazı ürünlerini ücretsiz verdi: Günümüzde alışveriş ile beraber gelen hediyelere bir standart değil “olması gereken” gözüyle bakılıyor. Fakat Bayan Estée bu konsepti sadece bir kaç ürününün olduğu ve bunları güzellik salonlarındaki kadınlara uyguladığı zamanlarda keşfetti. Ve aslında o günlerde hediyelerini alışveriş olmadan bile verebileceğini, çünkü asıl olayın bir kadını bir ürünü denemeye ikna etmek olduğunu söyledi.
  • 2. Geleneksel pazarlama taktiklerine karşı çıktı: Estée, ünlü Youth Dew’u bir Fransız mağazasının zeminine “yanlışlıkla” yere düşürdüğünde kelimenin tam anlamıyla bir “sıçrama” yarattı. Çok geçmeden müşteriler bu kokunun nereden geldiğini sormak ve bu kokuya sahip olmak için mağazaya gelmeye başladılar.
  • 3. “Hayır” kelimesini daha fazlası için zorlamaya bir davetiye olarak gördü: Bayan Estée’nin zihni globalleşmeye başladığı zaman, onu hiçbir şey Harrods’da yeni mağazasını açmaktan alıkoyamadı -kozmetik müşterisinin sürekli reddedişi dışında- . Fakat Bayan Estée savaşmadan asla vazgeçmezdi, Londra’daki her güzellik editörü ile arkadaş oldu ve onlara ürünlerinin bir numunesini verdi. Çok geçmeden bunu Estée Lauder hakkındaki dergi makaleleri izledi ve müşteriler mağazalarda Estée Lauder ürünlerini sormaya başladılar.
  • 4. Sert davranmaktan korkmadı: Kimse bunu Bayan Estée’nin kendisinden daha iyi açıklayamaz: “ Size söyleyeyim, sertlik kaba ya da zalim olmak değildir. Aynı anda kadınsı ve sert de olabilirsin. Çoğu kişinin zorlu olarak tanımladığını, ben ısrarcı olarak tanımlıyorum. Çoğunlukla kadınlara sevimliliğin ısrarcılıkdan, inatçılıktan daha değerli olduğu öğretilir fakat özünde ısrarcılık da zorlu olmak da başarı için yaratılmıştır.”
  • 5. Rekabetle arkadaş oldu: Bayan Estée diyor ki; “İş ilişkilerinde de insan ilişkilerinde olduğu gibi en derin izlenimi bırakan şey birebir iletişimden doğan o nadir dokunuştur.” Ve Bayan Estée için bu çıkarım, kendi çalışanlarından en büyük rakiplerine kadar herkesi içeriyordu. Keyifli hissetmediğiniz zamanlarda bile öyleymiş gibi davranmanın iş ilişkileri için uzun vadede en iyisi olduğunu düşünüyordu.

KEŞFEDİN

Top